lördag 12 april 2008

Nytt jobb

Jag skall ännu än gång avvika från området investeringar och komma in på ett mer personligt ämne. Jag har i veckan fått ett nytt jobb i den grupp jag idag jobbar i. En person skall sluta och jag blev då tillfrågad att ta över den personens arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna i den tjänsten är de mest krävande i gruppen bortsett från chefens uppgifter så det är ju ett steg uppåt och innebär med all sannolikhet ett visst lönelyft (har ännu inte diskuterat detta med chefen). Nu till anledningen till att jag tar upp detta på min blogg. Då chefen meddelade att min kollega skall sluta och gå vidare någon annanstans så gratulerade man personen och tyckte att det var roligt. När chefen talade om att jag skall gå vidare inom gruppen så var det ganska tyst och inget ”grattis”. Jag tycker att det är tråkigt att man inte kan glädjas med sina kollegor och jag hoppas nu innerligt att detta inte skall fortsätta och utvecklas till någon slags konflikt. Får se om jag har anledning att återkomma om detta på min blogg.

Inga kommentarer: