onsdag 22 oktober 2008

Rapportvecka

Det var med glädje som jag läste Handelsbankens rapport idag. Låga kreditförluster, bra kostnadskontroll och mycket god likviditet. Tyvärr fick rapporten inget utslag på aktiekursen men det kommer förhoppningsvis på sikt. Om jag hade haft pengar över så hade jag gärna ökat mitt innehav. Det skall bli spännande imorgon då de tre andra storbankerna kommer med sina rapporter och speciellt SEB där jag har ett litet innehav. På fredag kommer Volvos rapport och jag tror att lönsamheten för Q3 kommer att vara god. Riskerna tror jag ligger inom tre områden: orderingång, balansräkning (kundfinansieringen) samt kassaflöde.

I övrigt har jag legat still och inte ändrat några innehav förutom att jag tradat lite i Seco Tools och för delar av de vinsterna har jag ökat min position. Detta har resulterat i att jag nu har utökat innehavet med det otroligt höga antalet 22 st aktier....

Inga kommentarer: