lördag 4 oktober 2008

Digital Vision

Ser inte ut som om det blir en positiv lösning i Digital Vision. Hoppet står till en rekonstruktion. Och jag riskerar att förlora ytterligare 45 000 kr. Inte trevligt att förlora pengar men det ingår i spelet. Trots allt är det bara att bita ihop och gå vidare och jag har endast mig själv att skylla på.

Skandalen i det hela är att DV inte har betalat till VPC (kontoförande institut) för den konvertibelränta som betalades ut vid månadsskifte. Eventuellt skall den räntan krävas tillbaka. Detta låter mycket tvivelaktigt och jag undrar då hur serösa VPC är. Distribuerar de utdelningar och räntor på kredit?

Annars har det varit en lugn vecka. Köpte dock ytterligare aktieindexobligationer som ger 1,5% på en månad, vilket ger drygt 16% uttryckt i årsränta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför redovisar du inte dessa i högerkanten? Utgivare & namn?

Tankar kring investeringar sa...

Hej Anonym,

Jag har inte lagt in dem då de är kortsiktiga positioner och endast är mitt sett att sätt att snurra kassan lite snabbare. Den längsta löptiden (räknat från köptillfälle) har varit 45 dagar.

De jag har är "UBSO AATI" (UBS) och "CSIO REL10" (Credit Suisse International). Jag har nominellt SEK 80 00 i den förre och SEK 30 000 i den senare.

betterglobe/8195 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.