söndag 12 oktober 2008

Börskaoset fortsätter - fastighetsexponering nedragen

Jag är minst sagt chockad över utvecklingen på börsen den gångna veckan. Får hoppas att våra kloka politiker kan komma fram till konkreta åtgärdar som kan få stopp på detta vansinne. Innerst inne tror jag nog att det är bra att köpa när andra är rädda och panikslgna men jag tvivlar denna gång. Jag har inga pengar att köpa för utan ligger kvar och har pengar i reserv för att klara mina åtaganden på de utställda säljoptionerna.

I veckan lyckades jag dock bli av med mina förlagslån i RURIC med en förlust på 2000 kronor. Sedan jag gick in där har bolagets aktiekurs kollapsat och aktien handlades i fredags under kursen för nyemissionen vilket är mycket illavarslande. Avyttringen av RURIC var sista steget i att dra ner min fastighetsexponering. Jag är dock mycket nöjd med att ha minskat min exponering mot fastigheter (räknar här inte in mina 100st aktier i Lundbergs) från ca 190 000 till knappt 30 000.

Inga kommentarer: