måndag 30 januari 2017

Stängd trade i Beijer Alma

Stängde min trade i Beijer Alma idag då den varit stark de senaste dagarna och ligger kvar på en hög nivå. Jag köpte tillbaka mina 300st till kurs 241 och gick jämnt ut efter courtage.

Beijer Alma är ett långsiktigt innehav och på nuvarande nivåer vill jag inte öka positionen men den är inte tillräckligt högt värderad för att sälja av. Årsrapport väntas den 14 februari och det blir spännande läsning kring lönsamhet i stort och årets utdelning. Mina frågetecken är kring fakturering och om de får en skjuts av den svaga kronan. Min egen prognos är oförändrad utdelning med tanke på YTD Q3 där vinst per aktie ligger något under samma period föregående år. Känslighetsanalysen i årsredovisningen för 2015 klumpar ihop EUR/SEK och GBP/SEK och dessa har gått åt olika håll även om min gissning är att EUR är av större betydelse än GBP. Jag skulle också vilja veta mer om hur de ser på gjorda förvärv och kommande förvärvsaktivitet.

I veckan finns annat att se fram emot då det är dags för utdelning i mina innehav i Eolus Vind, Volati pref och SAS pref.

Inga kommentarer: