måndag 4 januari 2010

Bra börsdag och ingen framgång återköp

En kort kommentar idag medan den egenhändigt lagade sjömansbiffen skall puttra klart på spisen. Börsen gick starkt idag på årets första börsdag. Avanza hade en bra dag och idag kom marknadsandelarna för december månads börshandel. De hade en stor del av börsomsättningen i december förra året med 5,9% och en ännu större del av antalet avslut med en andel på hela 10,7%. Avanzas VD sa i december att de har en marknadsandel på 5% på allt nysparande i Sverige. Avanaza är ett av de bolag i min portfölj som jag har störst förhoppningar på och de har framtiden för sig.

Tyvärr blev det inget återköp i Volvo idag då A-aktien gick starkt direkt från öppning. Jag får avvakta och se om den faller tillbaka och jag har också börjat umgås med tanken på att lägga pengarna på ett annat bolag. Vilket bolag det skulle kunna bli vet jag inte men SCA känns som ett långsiktigt och säkert papper. Jag har dessutom redan bestämt att jag skall utöka min position i SCA med de pengar jag fick loss från en fondförsäljning.

Inga kommentarer: