onsdag 15 februari 2017

Det blev ett byte - ökar i Ferronordic

Jag sålde Beijer Alma igår och hade förhoppningar att köpa tillbaka det billigare. Jag har funderat ytterligare och anser att uppsidan i Beijer Alma är begränsad. Dock steg de upp till 250 idag så jag har fel än så länge men har som jag nämnt svårt att se vad som skall dra upp kursen ytterligare. Det är ett fint och välskött bolag så jag hoppas att man ta in den i portföljen längre fram. Beijer Alma är på bevakningslistan för potentiella köp.

Istället för att sitta och vänta på en sättning i Beijer Alma så ökade jag ytterligare i Ferronordic. Jag köpte 85 st till kursen 918 kr. Jag ser potential i Ferronordic preffen med successivt ökande utdelning och att de siktar på notering av stamaktierna vilket ger rabatt på stamaktier eller en cashoption på 1200 kr per aktie. Mitt totala innehav är nu 310 st och utgör 7,8% av portföljen.

En bieffekt av att öka i Ferronordic med dess höga direktavkastning är att mina förväntade utdelningar ökar och är nu drygt 200 000 för 2017 under förutsättning att Ratos inte sänker nu på fredag. Det hade varit fantastiskt att uppnå en sådan milstolpe!

Inga kommentarer: