onsdag 25 februari 2009

Uppdaterade innehav

Jag har nu uppdaterat mina innehav som är listade på högersidan på denna sida. Mina utställda Holmen köpoptioner (så kalled covered call position då jag ställde ut mot eget innehav) löpte ut utan lösen för en vecka sedan och är nu borttagna. Jag ställde i måndags ut nya säljoptioner i Sandvik. Denna gången blev det lite färre kontrakt än tidigare, nu med motsvarande 300 aktier istället för 1000. Jag köpte också fler aktier i Avanza vilket är ett bolag som jag tror har en väldig potential på sikt. Vid årskiftet förföll också förlagslånet till Spendrup Invest.

Jag har börjat kika lite igen på aktieindexobligationer som är kraftigt out of the money. Jag tror att det kan finnas en del fynd där man kan få en årsränta motsvarande ca 10% på tre till sex månaders återstående löptid (total avkastning på perioden är då 2 till 4 procent).

Inga kommentarer: